Uitnodiging Interclassics Maastricht 2017

Bas Auto Service is dit jaar aanwezig op de Interclassics Maastricht 2017 van 12 tot en met 15 januari 2017 in het MECC Maastricht.

U houdt vast net zo van klassieke automobielen als wij, bij Bas Auto Service. Daarom attenderen wij u graag op Interclassics Maastricht die van 12 tot en met 15 januari 2017 voor de 24e maal wordt georganiseerd door MECC Maastricht.

Afgelopen jaar kwamen bijna 30.000 bezoekers naar de beurs die inmiddels haar plek heeft veroverd tussen de grote internationale oldtimerevenementen zoals Essen, Parijs, Padova en Stuttgart. En met als hoofdthema het 70-jarig jubileum van Ferrari zal dit success in 2017 zeker overtroffen worden. Want het kwalitatief hoogstaand aanbod aan oldtimers, classic- en prestigeautomobielen, onderdelen- en restauratiebedrijven op meer dan 35.000m2. is wereldwijd beroemd bij alle echte liefhebbers.

En dat geldt ook voor het aanbod van veilinghuis Coys op de veiling op zaterdagmiddag 14 januari: net als afgelopen jaar weer zeer interessant. Kijk voor meer informatie op www.interclassicsmaastricht.nl

Natuurlijk nodigen wij u ook dit jaar weer met veel plezier uit op de eigen stand van Bas Auto Service op deze internationale beurs. Op stand nr. N 951 in de Noordhal presenteren wij u graag ons bedrijf: de laatste nieuwe ontwikkelingen op ons vakgebied, onze nieuwste producten, zoals onze verbeterde BDT-ontsteking, onze Dynostar rollenbank service en de uitgebreide tuning mogelijkheden voor uw race- of rallymotor. Maar wij vertellen u ook graag hoe wij uw motor, ontsteking of versnellingsbak kunnen reviseren. Uw reacties daarop horen wij natuurlijk graag.

Ook dit jaar kunt u op onze stand weer een schitterend vormgegeven klassiek raspaard bewonderen: een prachtig donkerblauwe Ferrari 512 BB in werkelijke nieuwstaat! En als echte liefhebber hoeft u het niet alleen bij kijken te laten: hij is ook te koop. Wij hopen van harte u te mogen begroeten op onze stand in Maastricht.



Met BDT programmeerbare ontsteking loopt uw automotor weer als nieuw!

Bas Auto Service probeert elke motor altijd maximaal te laten presteren. Hierbij is niet alleen een goed in- en uitlaatsysteem, maar zeker ook het ontstekingssysteem enorm van belang. 

Vaak wordt het ontstekingssysteem nog onderschat en presteert een motor niet optimaal. De vonk van het door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontstekingsysteem is vele malen krachtiger dan een conventionele ontsteking. Daardoor ontstaat een veel beter rendement en kunt u écht de laatste PK uit de motor halen. 

Natuurlijk wilt u dat de motor van uw bijzondere raspaard perfect loopt en top presteert. En of deze nou met 12 cilinders, met 8, 6 of 4 cilinders is uitgerust, met onze programmeerbare BDT ontsteking heeft Bas Auto Service
een perfecte oplossing in huis om ook úw motor werkelijk subliem te laten lopen. 

De BDT ontsteking zorgt voor een absolute verbetering van de ontsteking van vele soorten auto’s. Niet alleen bij kostbare klassiekers, maar vooral ook bij hoogpresterende race- en rallyauto’s. Wij bouwen dit systeem niet alleen graag voor u in, wij leveren u uiteraard ook de nodige ondersteuning. 


De BDT programmeerbare ontsteking past in de eigen, originele behuizing!

Bas Auto Service houdt graag rekening met uw wensen. Daarom plaatsen wij de door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontsteking liefst in het originele ontstekingshuis. Op deze manier blijft alles onder de motorkap er origineel uitzien. En dat is bij een bijzondere klassieker natuurlijk wel zo prettig.

Zo hebben wij al een flink aantal complexe 12-cilinder motoren van Jaguar, Ferrari en Lamborghini mogen “behandelen”. Deze motoren hebben helaas vaak de klacht dat zij niet mooi oppakken en slecht door de toeren heen lopen. Een uiterst teleurstellende ervaring voor menig eigenaar van deze prachtig vormgegeven iconen van techniek. Dankzij onze BDT ontsteking lopen deze motoren inmiddels weer beter dan nieuw, terwijl er van deze superieure ontstekingstechniek niets zichtbaar is.

Ook voor de Porsche 911 6 cilinder Doppelzündung motor kan Bas Auto Service een nieuwe, perfect programmeerbare BDT ontsteking leveren. Een prettige bijkomstigheid daarbij is dat de normaliter nogal kwetsbare Bosch vonkversterkers (HKZ Boxen) niet meer nodig zijn. De gewone losse bobines (die we er uiteraard bijleveren) volstaan. 

En voor de Porsche 911 6 cilinder met gewone contactpuntontsteking heeft Bas Auto Service zelfs een mooi ruilsysteem: u levert uw oude ontsteking in en ontvangt de BDT ontsteking ingebouwd in de originele behuizing retour. Dat is pas Duitse Gründlichkeit!

De Magneti Marelli Dinoplex ontsteking was één van de eerste elektronische ontstekingen en zijn tijd nogal vooruit. Helaas is dit ontstekingssysteem, dat bij de Ferrari’s en Fiats Dino, de Lancia Stratos en Lamborghini Countach werd gebruikt nogal kwetsbaar en gaat het veelvuldig kapot. Bas Auto Service is nu in staat om in de originele Dinoplex behuizing een nieuwe printplaat in te bouwen en deze zorgvuldig te sealen, waardoor alle originele aansluitingen gewoon gebruikt kunnen worden. Zo ziet alles onder de Italiaanse motorkap er ook nog gewoon heel Italiaans uit. Bellissimo! 

Ook hier geldt ons ruilsysteem: u levert uw oude, kapotte Dinoplex in en u ontvangt een perfect werkend exemplaar retour.


Soms is standaard beter: CSI een prettig geprijsde elektronische ontsteking.

Ook als u op zoek bent naar een wat eenvoudiger oplossing voor uw ontsteking kan Bas Auto Service u prima van dienst zijn. Met het CSI-onstekingssysteem kunt u uw standaard ontsteking technisch flink verbeteren terwijl het prijstechnisch erg interessant blijft. Vooral als u zo handig bent om zelf uw standaard ontsteking te vervangen. Een startonderbreker is dan ook gelijk vrij eenvoudig geïnstalleerd. 

Uw MG-B, Triumph of ander schitterend stuk geschiedenis op wielen rijdt daarna echt beter dan ooit tevoren. En zo wordt “eenvoudig” toch top!

Meer ontstekingsinformatie? 

Wilt u nog wat meer weten over onze BDT- of CSI-ontstekingsystyemen? Belt u gerust Bas Auto Service op +31 (0)544 397106 of stuur ons een mailtje: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.


Uitnodiging Beurs Techno Classica Essen

Bas Auto Service ook dit jaar weer aanwezig op de Techno Classica Essen van 21 tot en met 25 maart 2012.

U houdt vast net zo van klassieke automobielen als wij, bij Bas Auto Service. Daarom attenderen wij u graag op de Techno Classica beurs die van 21 tot en met 25 maart a.s. voor de 24e maal wordt georganiseerd in Essen (Duitsland).

Deze fantastische beurs voor oldtimers, classic- en prestigeautomobielen, motorsport, motoren, onderdelen en restauratie is inmiddels wereldwijd beroemd bij alle echte liefhebbers. U vindt er maar liefst zo'n 2.500 klassiekers te koop en ca. 200 merkenclubs op meer dan 12.000m2, verdeeld over 16 grote hallen.

Natuurlijk nodigen wij u ook dit jaar weer met veel plezier uit op de eigen stand van Bas Auto Service op deze internationale beurs. Op stand nr. 3.0-461 (hal 3) presenteren wij u graag ons bedrijf: de laatste nieuwe ontwikkelingen op ons vakgebied, onze nieuwste producten, zoals onze verbeterde BDT-ontsteking, onze Dynostar rollenbank service en de uitgebreide tuning mogelijkheden van uw race- of rallymotor. Uw reacties daarop horen wij natuurlijk graag.

Ook dit jaar kunt u op onze stand weer twee schitterend vormgegeven klassieke ras- (of toch meer race-?) paarden bewonderen. Maar u hoeft het als echte liefhebber niet alleen bij het kijken te laten: ze zijn gelukkig ook te koop.

Wij hopen van harte u te mogen begroeten op onze stand in Essen.


Nu ook; Motoren, Crossmotoren, Schakelbrommers en scooters rollen

Verwen uw (cross)motor, scooter of schakelbrommer eens met een rollenbank!

Dat Bas Auto Service beschikt over een eigen, inpandige Dynostar vermogensbank wist u misschien al. En dat we daar hele snelle race- en rally auto`s perfect mee afstellen weet je dan vast ook.

Maar helemaal nieuw is dat we ook uw motor, crossmotor, scooter of zelfs schakelbrommer veel beter kunnen laten presteren door onze rollenbank. Met deze ''single roller'' testbank kan het in- en uitlaatsysteem en het ontstekingsysteem uitgebreid worden getest en afgesteld. Er wordt daarbij op de rollen gemeten waardoor er geen wrijving en slip optreedt.

U heeft echt een extreem snel racemonster op twee wielen? Geen probleem hoor: tot maar liefst 350 km/uur kunnen wij meten. En dus ook weten wat er nog aan verbeterd kan worden ! Ook uw crossmotor kunnen wij tot veel grotere hoogtes brengen door er heel wat meer PK`s uit te peuteren. Maar wisselt u uw noppenband dan wel even voor een normale wegband.

Werkelijk elke motor of brommer kan op onze rollenbank perfect afgesteld worden, mede dankzij het enorm brede assortiment sproeiers dat we in huis hebben. Ook het afstellen van tuning kastjes van scooters kent voor ons geen geheimen dankzij een speciaal scooter programma, waarbij de bank gelijk afremt. Kom dus lekker een keer rollen bij Bas en maak uw tweewieler weer vrolijk.


 

Monte Carlo Rallye Historique 2011 debuut

Op 26 januari gaat de veertiende editie van de Rallye Monte-Carlo Historique van start. Herman van Oldenmark en Fred Hak hebben zich ingeschreven en zijn geaccepteerd met een Datsun 240Z uit 1971.

Na eerdere gezamenlijke deelnames aan Starrally, Hornelandrally, Tulpenrallye, Classic 500 Challenge en ABC-rally zoeken ze nu de uitdaging van de fameuze Monte-Carlo. Ook de Datsun krijgt van tevoren extra aandacht. Herman: “Er komt een sperdifferentieel in en voor de veiligheid een rolkooi. Verder ben ik heel tevreden over de Vredestein winterbanden die mij de afgelopen jaren in o.a. de laatste twee Wintertrials, veilig en zonder sneeuwkettingen over vele besneeuwde en ijzige wegen hebben gebracht.

Uiteraard gaan we ook nu weer in overleg met de experts van Vredestein wat de beste bandenkeuzes zijn maar ongetwijfeld zullen we ook dit jaar de spikes van dit merk nodig hebben.

De Rallye de Monte-Carlo behoort tot één van de zwaarste historische rallies en vergt dan ook behoorlijk wat voorbereiding en een gedegen service voor onderweg. Ons Team heeft Bas Auto Service bereid gevonden om deze service te verrichten en daar zijn wij zeer blij mee.

De Monte-Carlo Historique kent vijf startplaatsen, van waaruit de aanlooproutes de deelnemers uiteindelijk brengen naar verzamelpunt Valence. Fred: “Voor Reims en Barcelona komen we niet in aanmerking; die zijn gereserveerd voor auto’s met bouwjaar tot 1966 of met een cilinderinhoud tot 1.300 cc. We hebben nu als voorkeur Glasgow en als tweede Warschau aangekruist. Maar welke van de twee het ook wordt, iedereen kan ons live volgen. De firma Trackjack bouwt het unieke Europese volgsysteem met Track&trace in de Datsun in zodat wij continu live, via de website, te volgen zijn.”

Vanuit Valence gaan de deelnemers op pad naar Monaco, om vervolgens nog eens terug te keren in Valence. Uiteindelijk wordt op 2 februari gefinisht op de boulevard in Monte-Carlo, maar in de nacht daaraan voorafgaand moet nog de befaamde Col de Turini bedwongen worden.

Om op de hoogte te blijven van de voorbereidingen en de vorderingen van het team en straks, tijdens de rallye, van hun positie, gaat u naar de speciaal in het leven geroepen site:

http://www.volgdemontecarlorally.nl


Classic 500 Challenge

Bas Auto Service is het jaar door bij de nodige klassieke rally’s te vinden om met erg veel plezier de benodigde service te verlenen. Zodat u, samen met uw navigator, met een grote glimlach aan de finish kunt verschijnen.

Tijdens de Classic 500 Challenge, 17 en 18 september 2010, heeft Bas Auto Service o.a. Herman van Oldenmark weer op weg geholpen: "Bij het oprijden van een landweggetje hoorde we opeens een behoorlijk geratel en een toename van het aantal DB's van onder de auto. Helaas was de uitlaat afgebroken." "Binnen tien minuten was de klus geklaard en konden wij hierna met een pittig tempo richting de TC. Eenentwintig minuten straftijd hadden we opgelopen en onze hoop op een top tien plaats was vervlogen. Maar belangrijker was natuurlijk dat we nog, dankzij het snelle reageren van Bas Auto Service nog in de rally zaten." Het complete verhaal van Herman van Oldenmark leest u onder 'lees meer'.

 

Lees meer...

Nieuw ontwikkelde, programmeerbare ontsteking voor 12 cilinder motoren van Ferrari en Lamborghini.

De 12-cilinder motoren van Ferrari en Lamborghini hebben helaas vaak de klacht dat zij niet mooi oppakken en slecht door de toeren heen lopen. Een uiterst teleurstellende ervaring voor menig eigenaar van deze prachtig vormgegeven iconen van Italiaanse techniek.

Deze schitterend rode Countach loopt nu, 23 jaar na het passeren van de fabriekspoort in Sant’Agata Bolognese, eigenlijk beter dan nieuw (al zeggen we het zelf, zonder Italiaans accent).

Bas Auto Service paste allereerst de sproeierbezetting van dit imposante stuk techniek aan. En in het originele ontstekingshuis werd een door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare ontsteking geplaatst. De originele ontstekingsmodule, bobine en kabels werden vervangen door MSD Ignition systemen. Daarna is de auto afgesteld op de inpandige vermogensbank zodat voortaan het optimale resultaat wordt bereikt.

U zou de glimlach van de eigenaar eens moeten zien.

“Interessant”, zegt u, “maar ik heb helemaal geen 12 cilinders”. Wel, ook al heeft uw raspaard er 4, 6 of zelfs 8 minder aan boord, dan nog hebben wij met deze programmeerbare ontsteking een perfecte oplossing in huis om ook uw motor werkelijk subliem te laten lopen.

Bas Auto Service al per 2 juli verhuisd naar groter pand: Groten Bos 5, Lichtenvoorde.

De leukste dingen in het leven gaan meestal snel. Dat geldt voor bijvoorbeeld racen en rally rijden, maar het blijkt ook voor onze verhuizing te gelden: in plaats van per 1 augustus zijn wij namelijk al afgelopen donderdag 2 juli verhuisd!
Maar verhuizen is toch hélemaaaaaal niet leuk” zult u wellicht denken? En inderdaad, ook wij kennen mensen die na een verhuizing wel een paar weken nodig hadden om elkaar weer net zo aardig te vinden als daarvoor.
Maar toen wij onverwacht een maand eerder konden verhuizen naar onze nieuwe, veel ruimere locatie op slechts een paar honderd meter van ons huidig adres in Lichtenvoorde zagen wij er toch alleen de zonnige kant van in. En dankzij de enthousiaste hulp van alle medewerkers en een flink aantal goede vrienden en familieleden was de stemming op de Groten Bos 5 aan het eind van die verhuisdag nog steeds even enthousiast.

Misschien is deze vrolijkheid beter te begrijpen als u weet dat wij op dit adres voortaan meer auto’s tegelijkertijd kunnen ontvangen in een ruimer opgezette garage en er ook meer ruimte is voor onze autostalling en een veel groter onderdelenmagazijn.
En dat is wel zo prettig, gezien het feit dat steeds meer trotse eigenaren van serieuze race- of rallyauto’s de weg naar ons garagebedrijf weten te vinden. Of het nu om onderhoud, reparatie of preparatie gaat, voortaan kunnen wij u en uw kostbare snelle bolide nog beter ontvangen en nóg professioneler servicen.

Inpandige Dynostar rollenbank
Wellicht het belangrijkste nieuws is dat we in onze nieuwe garage ook ruimte hebben voor onze eigen splinternieuwe Dynostar vermogensbank. Het betreft een 2-wiel rollenbank waarbij op de rollen wordt gemeten waardoor er geen wrijving en slip optreedt.. Deze ”single roller” testbank is uitermate geschikt voor het testen van voertuigen met (extreem) lage bodemvrijheid. Ook racewagens met voorwielaandrijving en veel camber zijn prima te meten. En vermogens tot zelfs 830 pk en 619 Nm vormen geen probleem Door de toepassing van grote rollen (diameter 800mm) is de testbank geschikt voor extreem hoge snelheden. De maximale snelheid bedraagt maar liefst 350 km/uur!

U begrijpt: ook bij úw race- of rallymonster kan met deze vermogensbank het in- en uitlaatsysteem, het ontstekingsysteem en de aandrijflijn uitgebreid getest worden. Daarmee worden eventuele problemen zichtbaar gemaakt en kunnen aanpassingen worden uitgevoerd. Zo kan Bas Auto Service ook uw motor maximaal laten presteren.
Als vervolg hierop kunnen wij ook zorg dragen voor de juiste zuigers, drijfstangen en nokkenassen en uiteraard de exacte timing van uw race- of rallymotor.
En ook voor het bewerken van uw cilinderkop of de revisie van uw versnellingsbak bent u voortaan op Groten Bos 5 aan het juiste adres.

Team
Nieuws