Classic 500 Challenge

Bas Auto Service is het jaar door bij de nodige klassieke rally’s te vinden om met erg veel plezier de benodigde service te verlenen. Zodat u, samen met uw navigator, met een grote glimlach aan de finish kunt verschijnen.

Tijdens de Classic 500 Challenge, 17 en 18 september 2010, heeft Bas Auto Service o.a. Herman van Oldenmark weer op weg geholpen: "Bij het oprijden van een landweggetje hoorde we opeens een behoorlijk geratel en een toename van het aantal DB's van onder de auto. Helaas was de uitlaat afgebroken." "Binnen tien minuten was de klus geklaard en konden wij hierna met een pittig tempo richting de TC. Eenentwintig minuten straftijd hadden we opgelopen en onze hoop op een top tien plaats was vervlogen. Maar belangrijker was natuurlijk dat we nog, dankzij het snelle reageren van Bas Auto Service nog in de rally zaten." Het complete verhaal van Herman van Oldenmark leest u onder 'lees meer'.

Herman van Oldenmark:
Eindelijk was vorige week de verwachte nieuwe radiator voor onze Datsun 240Z binnengekomen en konden we een dag voor de start van de Classic 500 deze inbouwen. Zou een half uurtje werk zijn had onze monteur Ben ons verzekerd. De rest van de auto was nagekeken en hij stond helemaal klaar voor de rally. Nou dat half uurtje inbouwen klopte maar bij het afvullen kregen we echt zo'n bananasplit gevoel. Wat er boven in ging kwam er vanonder net zo hard weer uit. Nadat ook bleek dat de radiator, die we snel uit een 260 hadden gehaald, niet passend was werd besloten de Escort MK1 snel klaar te maken.

Omdat we bezig waren hier een nieuw dashboard in te bouwen en alles open lag bracht dit weer een nieuwe uitdaging. Uiteindelijk, met een paar kleine dingetjes die niet werkte kon ik 's avonds om elf uur de garage uitrijden om 's morgens zes uur naar Apeldoorn te rijden om mijn navigator Fred Hak op te pikken.

Toen op naar de Classic 500, een nieuwe rally op de kalender met een hoge verwachtings gehalte. Nou ik kan u zeggen dat deze organisatie een perfecte rally heeft neergezet. Alles klopte. De sfeer, het regelement, de route, het verblijf, de service en de spanning in de systemen...... gewoon TOP.

Ook wij gingen lekker van start. Het gevoel in de auto was goed en we konden, volgens ons, de uitzetter goed in zijn gedachte volgen. Bij traject twee was het gevoel ook goed, maar we werden weer met twee benen terug op de grond gezet en waren dus aardig in de valletjes gelopen. Traject drie ging echt super. We vlogen er doorheen en hadden geen enkel probleem met de uitgezette route waardoor we al snel voor in het schema liepen. Deze voorsprong en het snelle handelen van Bas Auto Service hebben ons in de rit gehouden. Bij het oprijden van een landweggetje hoorde we opeens een behoorlijk geratel en een toename van het aantal DB's van onder de auto. Helaas was de uitlaat afgebroken.

Uiteraard gelijk bellen en onze ideale passeertijd bij de TC controleren. Gelukkig hadden we een voorsprong van vijftien minuten opgebouwd en omdat je uiterlijk een half uur te laat binnen mag komen hadden we wat speling. Gelijk Bas Auto Service bellen en ja hoor, een heel vriendelijke stem die opnam met....... Hallo Herman wat kunnen we voor je doen..... over service gesproken.

Na het probleem te hebben uitgelegd en onze locatie te hebben doorgegeven was het volgens Bas zijn navigatie ongeveer twintig minuten rijden. Dat Bas ook een beetje kan rijden werd duidelijk toen de grote State of Art bus binnen het kwartier, wel eens waar met het gereedschap een beetje geschuffeld, bij ons aankwam.

Snel de Escort omhoog en sleutelen maar. Binnen tien minuten was de klus geklaard en konden wij hierna met een pittig tempo richting de TC. Eenentwintig minuten straftijd hadden we opgelopen en onze hoop op een top tien plaats was vervlogen. Maar belangrijker was natuurlijk dat we nog, dankzij het snelle reageren van Bas Auto Service nog in de rally zaten. Nog een klein stukje rijden en we waren bij de lunch die echt zowel qua locatie als kwaliteit echt super waren. Ook Bas had hier nog even de tijd om de uitlaat wat verder vast te zetten waaardoor we zonder verdere problemen de rally hebben kunnen uitrijden. Dan het middag traject. Ook dit ging volgens ons gevoel erg goed en tja voor ons gevoel was het jammer dat het eigenlijk zo makkelijk was en waardoor we niet echt meer plekjes konden goedmaken. De realiteit was gelukkig anders. Slechts twee teams, waaronder wij, hebben de middag etappe foutloos gereden en ja hoor we stegen weer de top tien in. En dan maar, onder het genot van een glaasje wijn, wachten op de uitslag. En BINGO........ achste plaats. Hier zijn we natuurlijk uiterst tevreden mee en deze uitslag brengt mij, tijdelijk wellenswaar, weer terug op de eerste plaats in het DHRC kampioenschap. http://www.dhrc.nl/dhrc/pages/kamp/2010/sportbes10.htm

De avond werd afgesloten met een voortreffelijk diner en prijsuitreiking, waarna we zeer voldaan weer huiswaarts konden keren.

Voor een ieder die niet aan de Classic 500 heeft mee gedaan een goed advies.... Meedoen volgend jaar!!!

bron: http://rally.creativeaction.nl

Team
Nieuws