Met BDT programmeerbare ontsteking loopt uw automotor weer als nieuw!

Bas Auto Service probeert elke motor altijd maximaal te laten presteren. Hierbij is niet alleen een goed in- en uitlaatsysteem, maar zeker ook het ontstekingssysteem enorm van belang. 

Vaak wordt het ontstekingssysteem nog onderschat en presteert een motor niet optimaal. De vonk van het door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontstekingsysteem is vele malen krachtiger dan een conventionele ontsteking. Daardoor ontstaat een veel beter rendement en kunt u écht de laatste PK uit de motor halen. 

Natuurlijk wilt u dat de motor van uw bijzondere raspaard perfect loopt en top presteert. En of deze nou met 12 cilinders, met 8, 6 of 4 cilinders is uitgerust, met onze programmeerbare BDT ontsteking heeft Bas Auto Service een perfecte oplossing in huis om ook úw motor werkelijk subliem te laten lopen. 

De BDT ontsteking zorgt voor een absolute verbetering van de ontsteking van vele soorten auto’s. Niet alleen bij kostbare klassiekers, maar vooral ook bij hoogpresterende race- en rallyauto’s. Wij bouwen dit systeem niet alleen graag voor u in, wij leveren u uiteraard ook de nodige ondersteuning. 


De BDT programmeerbare ontsteking past in de eigen, originele behuizing!

Bas Auto Service houdt graag rekening met uw wensen. Daarom plaatsen wij de door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontsteking liefst in het originele ontstekingshuis. Op deze manier blijft alles onder de motorkap er origineel uitzien. En dat is bij een bijzondere klassieker natuurlijk wel zo prettig.

Zo hebben wij al een flink aantal complexe 12-cilinder motoren van Jaguar, Ferrari en Lamborghini mogen “behandelen”. Deze motoren hebben helaas vaak de klacht dat zij niet mooi oppakken en slecht door de toeren heen lopen. Een uiterst teleurstellende ervaring voor menig eigenaar van deze prachtig vormgegeven iconen van techniek. Dankzij onze BDT ontsteking lopen deze motoren inmiddels weer beter dan nieuw, terwijl er van deze superieure ontstekingstechniek niets zichtbaar is.

Ook voor de Porsche 911 6 cilinder Doppelzündung motor kan Bas Auto Service een nieuwe, perfect programmeerbare BDT ontsteking leveren. Een prettige bijkomstigheid daarbij is dat de normaliter nogal kwetsbare Bosch vonkversterkers (HKZ Boxen) niet meer nodig zijn. De gewone losse bobines (die we er uiteraard bijleveren) volstaan. 

En voor de Porsche 911 6 cilinder met gewone contactpuntontsteking heeft Bas Auto Service zelfs een mooi ruilsysteem: u levert uw oude ontsteking in en ontvangt de BDT ontsteking ingebouwd in de originele behuizing retour. Dat is pas Duitse Gründlichkeit!

De Magneti Marelli Dinoplex ontsteking was één van de eerste elektronische ontstekingen en zijn tijd nogal vooruit. Helaas is dit ontstekingssysteem, dat bij de Ferrari’s en Fiats Dino, de Lancia Stratos en Lamborghini Countach werd gebruikt nogal kwetsbaar en gaat het veelvuldig kapot. Bas Auto Service is nu in staat om in de originele Dinoplex behuizing een nieuwe printplaat in te bouwen en deze zorgvuldig te sealen, waardoor alle originele aansluitingen gewoon gebruikt kunnen worden. Zo ziet alles onder de Italiaanse motorkap er ook nog gewoon heel Italiaans uit. Bellissimo! 

Ook hier geldt ons ruilsysteem: u levert uw oude, kapotte Dinoplex in en u ontvangt een perfect werkend exemplaar retour.


BDT programmeerbare ontsteking voor 12 cilinder motoren: Laat uw 12 cilinder motor weer als nieuw lopen met BDT programmeerbare ontsteking in het originele ontstekingshuis!

Veel complexe 12-cilinder motoren zoals bv. bij Jaguar, Ferrari of Lamborghini hebben helaas vaak de klacht dat zij niet mooi oppakken en slecht door de toeren heen lopen. Een uiterst teleurstellende ervaring voor menig eigenaar van deze prachtig vormgegeven iconen van techniek.

Deze schitterend rode Countach loopt nu, 24 jaar na het passeren van de fabriekspoort in Sant’Agata Bolognese, eigenlijk beter dan nieuw (al zeggen we het zelf, zonder Italiaans accent).

Bas Auto Service paste allereerst de sproeierbezetting van dit imposante stuk techniek aan. Vervolgens werd de door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontsteking in het originele ontstekingshuis geplaatst. Op deze manier blijft alles onder de motorkap er origineel uitzien. En dat is bij een bijzondere klassieker natuurlijk wel zo prettig. Tot slot is de auto afgesteld op de inpandige vermogensbank zodat voortaan het optimale resultaat wordt bereikt.

U had de glimlach van de eigenaar eens moeten zien.

RollenbankBDT IgnitionCSI IgnitionCarburateurs</p>